SEO Příbram – zvažujete spolupráci s profesionály z oboru SEO? Poradíme, co byste měli čekat
Jestliže chcete posílit pozice vašeho webu na vyhledávačích, SEO je tím nejlepším prostředkem, jak toho docílit. A jestli chcete co nejlepší výsledky, svěříte takovou práci profesionální agentuře. Není ale specialista, jako specialista. Co očekávat a na co se ptát, abyste nenaletěli, to probereme v následujícím článku.
SEO agentury, s níž chcete spolupracovat, se ptejte na následující
- Jak dlouho se v oboru pohybuje?
- Jakých výsledků dosáhla u předchozích klientů? Může vše podepřít nějakou případovou studií?
- Mají zkušenosti se spoluprácí s klientem ve vašem oboru? Co o vašem oboru vědí?
- Jakých procesů využívá ke zlepšení pozic stránek?
- V čem přesně vám může pomoci (budování odkazových profilů, vylepšení webu, atd.)?
- Jak často a jakým způsobem vás budou zpravovat o postupu práce?
- Kdy bude možné spatřit výsledky?
- Mají nějaký způsob, jakým měřit návratnost investice?
- Dokážou analyzovat SEO vašich konkurentů a jeho efektivitu?
- Co bude požadováno z vaší strany?
- Jakým způsobem probíhá platba?
- Lze od smlouvy odstoupit, když vám nebudou výsledky vyhovovat?
- Jak bude probíhat vzájemná komunikace?
Co by měla taková agentura umět?
Analýza klíčových slov
Na znalosti klíčových slov stojí a padá úspěch celého SEO. Dobrý specialista by měl umět identifikovat klíčová slova, na které se vyplatí při optimalizaci vašich stránek zaměřit. Při tom musí zohlednit:
- Cílovou skupinu, na níž se zaměřit
- Klíčová slova, na něž cílí konkurence
- Klíčová slova, která slibují největší návratnost investice
- Klíčová slova, která lze zakomponovat do vašich již existujících stránek
- Vhodný počet klíčových slov, na které se ještě vyplatí cílit
- Tzv. long-tail klíčová slova, tedy konkrétnější fráze o více slovech, která mají při nízké konkurenci vyšší ziskový potenciál.
A ještě celou řadu dalších faktorů, které zde bohužel nemáme prostor rozebírat do detailů. Rozhodně si o analýze klíčových slov zjistěte více, ať víte, co máte právo očekávat.
On-page analýza stránek (a náprava nedostatků)
Technické a obsahové analýzy tvoří značnou část práce SEO experta. Vaše stránky by měl prohlédnout pod lupou a vyhodnotit:
- Jeho uživatelskou přívětivost. Jsou stránky přehledné, snadné na orientaci a vzájemně propojené vnitřním odkazováním?
- Jak je to s rychlostí načítání stránek? Mají nastavenou cache, optimalizované obrázky?
- Jsou stránky upravené tak, aby se přizpůsobovaly obrazovkám mobilních telefonů? Pamatujte, že smartphony využívá až 70% Čechů.
- Jsou stránky nastavené tak, aby usnadňovaly indexaci?
- Jaký je obsah stránek? Jsou texty vyhovující, originální, informativní, dobře rozčleněné, snadno pochopitelné? Jsou na stránkách vyhovující obrázky?
- Nechybí na stránkách prvky zvyšující šanci konverze? (Recenze klientů, online chat, CTA tlačítka, atd.)
Jestliže v jakémkoliv z těchto bodů shledá specialista nedostatky, měl by být schopen zajistit jejich nápravu.
Analýza odkazového profilu
I nadále platí, že zpětné odkazy jsou pro umístění vašeho webu důležité. Ukazují, že vaše stránka má autoritu, že ostatním stojí za to, aby na ni odkazovali. Ne každý takový odkaz má ale stejnou cenu. Ideální odkazy pochází ze stránek z vysokou autoritou, nejlépe ještě z takových, které s vaším oborem souvisí.
Naopak odkazy z nekvalitních a spamových stránek mají hodnotu zápornou – naštěstí se takových odkazů můžete zříci tak, aby vašemu webu zbytečně nepřitěžovaly.
Dobrý SEO specialista zanalyzuje odkazový profil váš i vaší konkurence, navrhne případnou čistku nevhodných odkazů a zároveň připraví plán na získání odkazů lepších.
Reporting nadevše
Váš SEO specialista by neměl po podepsání smlouvy zmizet a poté vskrytu cosi čarovat. Měli byste mít právo vědět, co na vašem webu dělá a proč. Měl by vám poskytnout výsledky analýzy klíčových slov i výsledky technických analýz a dalších analýz.
Zároveň s těmito výsledky by měl představit i postup nápravy případných nedostatků. Případně jej zajistit sám a seznámit vás s tím, jak se celá věc daří. Běžným standardem SEO agentur jsou reporty měsíční, můžete se ale setkat i s reporty týdenními či čtrnáctidenními.
Agentura by vám měla rovněž zajistit či alespoň doporučit některý z monitorovacích nástrojů, díky nimž můžete v reálném čase sledovat pokrok vašeho webu, ať již jde o růst návštěvníků či zpětných odkazů.
O některých takových monitorovacích nástrojích pojednává například tento článek.
Máte nějaké zkušenosti s prací SEO odborníků? Pomohlo SEO vašemu webu? Napište své postřehy do komentářů!