Tvorba webu: jaké možnosti se vám nabízí a jak stránku udržet dlouhodobě atraktivní?

Tvorba webu: jaké možnosti se vám nabízí a jak stránku udržet dlouhodobě atraktivní?

Pokud se chystáte rozvinout svůj byznys nebo projekt do online sféry, svěřte tvorbu webu odborníkovi. Jak ale takového člověka nebo agenturu poznat? A na který druh webových stránek se zaměřit? V krátkém přehledu níže jsou vám k dispozici základy tvorby vašich nových webovek, krátce se zaměříme také na roli následné správy a údržby.

Tvorba webu a prezentace

Ať už se chystáte založit firemní web nebo přesouváte svůj obchod do online prostředí a potřebujete kvalitní e-shop, neváhejte. Internetem v současnosti protéká obrovské množství dat, většina lidí si zvykla vyhledávat služby a produkty online a pokud budete nadále spouštění webu odkládat, výrazně tím snižuje konkurenceschopnost a celkový obrázek své firmy, obchodu nebo jakéhokoliv jiného projektu.

4 základní typy webových stránek

  1. Jednostránkový web: může se jednat o jednoduchou prezentaci produktu nebo služby, hodí se pro stránky, na kterých se uživatel rychle zorientuje, nalezne základní kontakty a případný formulář, pomocí kterého vás může snadno a rychle oslovit. Tyto jednoduché weby si můžete představit jako online vizitku, reprezentující vaši firmu. Hodí se pro začínající projekty, které mají potenci se dále rozvíjet, ale zároveň si nemohou finančně dovolit propracovaný web na míru.
  2. Firemní web: rozšířené možnosti a veškeré informace, které by mohl potencionální zákazník o vaší firmě zjistit, vám umožní bližší kontakt a profesionální prezentaci společnosti. Firemní web musí být přehledně zpracovaný a měl by mimo kontaktní informace obsahovat popis dané společnosti, krátkou historii, nabídku služeb a podobné nezbytnosti. Vše v přehledném zpracování, bez zbytečného obsahu tak, aby se uživatel na webu snadno orientoval.
  3. E-shop: pokud se chystáte přesunout svůj obchod do online prostředí nebo hodláte vypustit své nové zboží na internet, dobře zpracovaný e-shop je základem úspěchu. Důraz se klade zejména na druh nabízených produktů a na rozsah celého online obchodu. Webdesigner by měl přesně určit směřování vašeho e-shopu a postupně vybudovat přehlednou a uživatelsky přátelskou stránku, která vám při správném zpracování dokáže mnohonásobně rozšířit pole vaší působnosti.
  4. Web na míru: kvalitní digitální agentura je schopna sestavit web na míru přesně podle vašich požadavků. V některých případech je obsah webu natolik specifický, že jsou při jeho tvorbě jakékoliv šablony či zavedené postupy neúčinné. Web na míru není nejlevnější záležitostí, při správném provedení ale dokáže rozšířit byznys a zvýšit povědomí o vaší značce.

K čemu slouží správa a údržba webu?

Spuštěním webové stránky vše teprve začíná – následná správa hraje velmi důležitou roli v udržení dlouhodobé atraktivity vašeho webu a je nezbytná pro aktualizaci informací. Zejména e-shopy, které musí neustále reagovat na měnící se prostředí internetu a mapovat změny konkurence se bez kvalitní údržby neobejdou. Při rozjíždění nové webové stránky je vhodné navázat dlouhodobý kontakt – webdesigner, tedy tvůrce stránky, dokáže snadno uchopit její následnou správu a aktivně reagovat na vzniklé změny.

Prozkoumejte reference, možností je mnoho

Pokud váháte, komu tvorbu nového webu svěřit, můžete se orientovat pomocí referencí a zkontrolovat realizované projekty. Kvalitní digitální agentura by měla mít na svém webu k volnému náhledu případové studie a komentáře zákazníků. 

Který druh webové stránky se chystáte zprovoznit? A jaké jsou podle vás nejdůležitější faktory při výběru webdesignera? Do komentářů nám napište vaše rady a tipy na bezproblémové spuštění webové stránky.

Věra Poskočilová