Jak vyzrát na PPC kampaně – proč něco funguje a jak neudělat chybu

 Jak vyzrát na PPC kampaně – proč něco funguje a jak neudělat chybu

Dobrá správa PPC kampaně šetří peníze.

Začněme ilustrativním příkladem. Jaké reklamní sdělení má smysl? To, jež uvidí tisícovka lidí a zareaguje deset z nich, nebo to, kterou uvidí stovka uživatelů lidí a k reakci svede stejných deset? Utrácíte-li za zobrazení, tak první z nich je pro vaše podnikání velmi nevýhodné, zatímco druhý případ je z hlediska poměru ceny a výkonu výrazně lepší.

Jdou-li vaše peníze pouze za ta sdělení, která donutila příjemce sdělení zareagovat, zásadní rozdíl to není. Přesně to je princip PPC. Anglická zkratka Pay Per Click totiž znamená právě tohle. Vydávejte bankovky z peněženky jenom za reklamní sdělení, která splnilo svůj účel. Opakem budiž například spot v televizi v hlavním vysílacím čase, který mohou vidět až miliony diváků, jenže kolik z nich okamžitě půjde na web nabízené služby či produktu?

Proto v devadesátých letech zlatými prsteny ozdobený Horst Fuchs vždy ve svých teleshoppingových reklamách nezapomínal nabádat k okamžité koupi i pod příslibem drobných dárků, které si kupující stejně zaplatil. Tenhle trik u ppc reklam odpadá. Reálně jde on to, že útratu máte plně pod kontrolou – systém utratí jen a pouze to, co mu dovolíte, respektive obnos, který nastavíte.

 

PPC umí zacílit

Napadla vás hláška z politických diskuzí? Pokud ano, chytili jsme vaši pozornost. U PPC kampaní jde o totéž, vtipně zaujmout a zároveň perfektně zacílit Zaměření na příjemce se děje dle vhodně zvolených klíčových výrazů, přičemž nemusí se jednat pouze o jméno daného výrobku či služby. Je jasné, že internetová reklama má smysl jen tehdy, zobrazuje-li se relevantním uživatelům. Cílíte-li produktem směrem k mladým maminkám a sdělení vidí milovníci military dokumentů, tak je někde chyba.

Správce vaší kampaně by se měl coby ryba ve vodě pohybovat na vlnách AdWords, pružně reagovat na Sklik či Facebook Ads. Že tyto pojmy neznáte O to přece nejde, vy se věnujte svému podnikání, nicméně nechte si pojmy vysvětlit od lidí, jimž chcete svou PPC reklamu svěřit. Jedná se o ten nejjednodušší vstupní úkol. Ve virtuálnu se totiž pohybuje poměrně velké spektrum šizuňků a podvodníčků řídících se heslem: „slibem neurazíš“. Jsou schopní naslibovat tisíce prokliků, skvěle analyzované stránky a mimořádně podrobně propracovanou marketingovou strategií, jež na papíře vypadá bezchybně.

 

PPC je měřitelná

Vyhodnocení investic do PPC je snazší než například vyhodnocení investic do SEO. Obrovskou výhodou je,okamžitá kontrola a zpětná vazba. Sami vidíte, zdali dostáváte to, za jste zaplatili. Kromě měřitelnosti samotné reklamy, lze při vhodně nastaveném webu měřit i pohyb lidí, kteří jej navštívili a z toho odvodit jejich pohnutky a chování. Proč se zastavili právě tady proč nedokončili objednávku? Agentura s níž na správě PPC kampaní spolupracujete by vám měla být schopna odpovědět na případné zvědavé dotazy z vaší strany. Chtějte to po nich!

 

Rychle zapnout – rychle vypnout

Neopominutelnou výhodou tohoto reklamního formátu je pružnost se kterou pracuje. Může se stát, že nestíháte vybavovat objednávky a potřeba na chvíli přestat inzerovat protože ztráta důvěry za pozdní dodání by byla zcela zbytečná.

 

Nechybujte zbytečně

Ani PPC reklama není samospásná. I ona má svá slabá místa v nichž můžete chybovat. Jaké jsou nejčastější chyby, které dělají začátečníci a jimž je možné se vyhnout.

– Nesprávně volená klíčová slova či jejich nadbytek.

Mnohdy si ani neuvědomíme, jak pestrá je čeština. Provozujete-li například směnárnu, mohlo by být nejdůležitějším pojmem slovo koruna. Avšak korunu nese i hráz, či slouží spolu se žezlem coby symbol královské moci. určitě nechcete, aby na vaši stránku chodili zájemci o historii nebo inženýři plánující přehrady. 

– Myslete na vylučující slova.

Vylučujícím slovem je to, které se svým klíčovým slovem nechcete spojovat. Zůstaňme u příkladu se směnárnou. Nepotřebujete, aby reklamu vidět každý, kdo hledá kurzy u České národní banky, takže jako vylučující můžete dát ČNB či banka, ale naopak ponecháte „nejlepší směnné kurzy“ nebo „devizové kurzy“. Samotné slovo kurz může být kontraproduktivní vzhledem k obrovské nabídce nejrůznějších on-line výukových kurzů.

– Špatně zvolený typ kampaně.

Uvědomte si, co konkrétně od kampaně vyžadujete. Brandovou podporu značky nebo návštěvu webu za účelem nákupu?

PPC reklama je jen jedním z marketingových nástrojů, jež vám může přinést nové klienty i nové zisky, ale musí být profesionálně nastavená. V tom případě dává smysl a není divu, že je mezi podnikateli čím dál populárnější  Neměli byste opomínat ale SEO copywriting, dále mobilní SEO a také se seznámit s alespoň základními SEO tipy pro optimalizaci vašich stránek.

Nebo to celé nechat na profících. Recenze na Topranker vám třeba napoví, kde takové hledat…

Věra Poskočilová